Hellfirepass,Tijgertempel ,grot en markt - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu Hellfirepass,Tijgertempel ,grot en markt - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu

Hellfirepass,Tijgertempel ,grot en markt

Door: dropshot

Blijf op de hoogte en volg Cor

12 Februari 2010 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo,
Na een heerlijk ontbijt in ons luxe hotel lekker bijtijds op stap richting een onderdeel van de birmaspoorlijn genoemd de hellfirepass zo,n 80 km van het hotel in noordelijke richting die bezochten we eerst want bij de tijgers die op de zelfde weg er 40 km voorzitten konden we pas na 12 uur terecht .Nou Cor had me over de pas verteld maar als je het met je eigen ziet is het ongelofelijk dat er uberhaupt nog mensen levend vandaan zijn gekomen in zulke bizarre omstandigheden hebben de krijgsgevangenen moeten werken onder zeer wrede behandeling van de jappen en de vreselijk ziekten die er heersten gewoon onmenselijk er zijn 110000 slachtoffers bij gevallen want ook plaatselijke mensen werden gedwongen tot deze slavenij.
Na een stuk van deze pas te hebben bezichtigd te hebben werd de warmte voor ons ook te gek en zijn teruggekeerd naar de airco van de auto en zijn op weg gegaan naar de Tijgertempel Eenmaal daar aangekomen een ticket en een verklaring getekend dat als er iets gebeurd met je dat je hun niet aansprakelijk kan stellen echt een gerust gebaar voor de mensen die bang zijn .Eenmaal binnen wist ik de weg nog omdat ik er verleden jaar met Jan al was geweest het was bloedheet en dan moet je ook nog een grote put in waar de tijgers liggen en daar is het ook nog windstil maar het geweldig om er te zijn .Je moet alles van zonnebrillen tasjes petjes voor de eentree achterlaten en gaat hand in hand met een begeleider naar de tijgers waar je bij gaat zitten en dan maken hun met jouw toestel foto's van je ,het meisje van m'n Pa vroeg of hij niet bang was waar hij op antwoordde neehoor zulk oud vlees lusten ze toch niet ,na jaren kom ik er achter dat hij ook nog een beetje engels spreekt ,nooit geweten ,best een slim baasje mijn Pa.
Na de foto nog even wat rond gewandeld in het park erom heen waar ook nog wat jonge tijger te zien zijn en een stel buffels in een poel was ook van de partij.
Omdat het nog vroeg was hebbennog een grot bezocht waar ook een spoorlijn was die op houten palen langs de rotsen was gebouwd een zooitje om te zien en daar rijd ook nog een trein overheen nou dan ben je je leven ook niet zeker.Toen zijn we maar weer eens op terugreis gegaan en kwamen binnendoor een plaatselijke markt tegen ,het krioelde van de mensen en wij waren de enigste twee buitenlanders ,best leuk als er geen vervelende afdingende toeristen zijn .
Daar heg ik een lekker schaafijsje met sinassmaak genomen en daarna hebben we ons getrakteerd op geroosterd varkensvlees ijs eet Pa niet maar dat varkensvlees is spekkie naar z'n bekkie. We waren een mooie tijd weer terug een gelijk lekker gedoucht en een beetje gerust en dan word het toch weer tijd voor een hapje ,nou vandaag at hij weer met smaak ,maar gister had hij een gerecht dat hij niet door z,n keel kreeg trouwens de eerste keer van de vakantie ,maar gelukkig lustte ik het wel en dan maak ik de bordjes maar leeg hij hield zich elkel aan de rijst een gebakken vis.
Morgen zakken we verder af naar het zuiden en overnachten in Pattaya en de volgende dag gaan we door naar een eiland nog zuidelijker.
Vanavond Cor nog gebeld ,daar gaat ook alles prima mee maar in Roi Et is het ook vreselijk heet
Dat was het weer voor vandaag ,probeer nog wat foto's en tot het volgend verslag
Groetjes Jansen en Jansen

• 13 Februari 2010 - 00:53

Yvon:

Pa heeft wel lef om zo aan die staart van tijgertje te trekken.hahahaha En wat doe jij bovenop die auto!!!!!!!

doei groetjes ook van je moeder moest zeggen dat ze de kaart ontvangen had en dat ze de foto,s prachtig vind xxxxxxxx

• 13 Februari 2010 - 09:38

Pino:

Jansen en Jansen
    Jansen dit kost zeker weer niets he (gratis) mee reizen.
    Ik heb respect voor meneer Jansen om bij die tijgers tegaan zitten.
    P.s maria vraagt of je zo'n levend poesje mee wil brengen.
    Gr Maria Pino

• 13 Februari 2010 - 10:25

Hoey:

zo zeg dat is nog even poesje stoei die katjes hebben het zo warm dat ze de ogen nog niet eens open maken van de warmte dat beb je goed getaimt met die hitte cees .daar wordt je normaal zelf ook een lamzak van maar jans en jans zijn echte bikkels en kunnen dit wel aan .als er al over levende zijn van die gats in mekaar te timmeren dan kunnen die twee opzichters het zeker wel aan niet dan ??
    en je ziet maar weer in een derde weereld land zijn ze ook kreatief want wij hebben tom tom en zij aap aap die weet de weg ook zo te zien . en die brug dat zou nog eens en lekernij zijn voor de boktor gedrogde brug dat is een lekernij voor die beestjes.dan sturen we de boktor van boskoop naar daar dan hebben ze het veel warmer en hebben wij er geen last meer van ??

• 14 Februari 2010 - 20:51

Cees :

Yvonne Dat is een goeie boven op die auto .Kees en Kees Mooie foto s en jullie vermaken je wel Geniet er maar van de laatste week .Groetjes uit 013