Bridge river Kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu Bridge river Kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu

Bridge river Kwai

Door: dropshot

Blijf op de hoogte en volg Cor

11 Februari 2010 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo

We zijn aangekomen na een dagje of 3 rijden op zo,n 150km afstand van Bangkok in Kanchanaburi de stad van de beruchte River kwai bridge ,vandaag hebben we die maar gelijk bezocht want we waren hier al om half 2 een beetje vroeg om naar een hotel te gaan .We zijn begonnen bij het ereveld en daarna het museum dat om de hoek ligt en vandaar is het nog een kilometer naar de burg het is hier bloedheet en gewoon te heet om in de zon te lopen ,maar je moet er wat voor over hebben .
We zijn over de brug naar de andere kant gelopen omdat we dan betere foto's konden maken ivm de zon op zich een behoorlijk stuk zo in het zonnetje . Pa heeft ook nog even een trein bestuurd ,dat ging hem ook goed af geen ongelukken gebeurt zo zie je maar van alle markten thuis.
Als je zo door dat museum loopt kan je uit de foto's en restanten en overblijfselen uit die tijd bijna proeven hoe verschikkelijk het geweest met zijn om daar in die brandende zon met allerlei ernstige ziektens als een slaaf te moeten werken zonder goed eten of verzorging.
Toen we onderweg een markt aandeden aan de grens met birma hebben we ook zo'n ongelofelijke armoe gezien in een kamp van zeildoek bamboe en karton en elders was ook tegen de grens van birma een soort vluchtelingenkamp gebouwd waar mensen in omstandigheden leven die ver boven onze pet gaat en bedenk je op dat moment dat wij wel altijd iets te klagen hebben en geen idee hebben hoe goed wij het hebben zelfs niet als je voor een verkeerde voorman en een verkeerde uitvoeder werk waar je alleen het slechte werk maar van krijg .Op sommige van de foto's kan je een beeld krijgen wat echte armoe is .Morgen wil ik kijken of ik de Hellfirepass kan vinden dat is ook zo,n stukje uit de birma spoorlijn waar de krijgsgevangeneneen kloof door de bergen hebben gehouwen met houwelen, daarna gaan we naar de tijgertempel waar de monnikken met een tijger rondlopen zoals we met een hond aan de riem een hele belevenis want je mag er bij gaan zitten en dan maken ze er foto,s van .Nou dat was het weer ik zal proberen om er wat foto's op te zetten .
Morgen hoop ik de foto's van de tijgers door te kunnen sturen
Groetjes van Jansen en Jansen

• 11 Februari 2010 - 16:38

Madeleine:

Jammer geen foto's...

• 11 Februari 2010 - 17:05

Cor Lanser:

madeleine wat ben jij ongeduldig,het gaat hier nou eenmal niet zo vlot
    greotjes kees

• 11 Februari 2010 - 18:52

Pino:

Jansen en Jansen
    Het ziet er mooi uit daar zo'
    De foto.s zijn weer mooi
    gr Maria pino

• 11 Februari 2010 - 22:54

Yvonne:

Foto,s zijn weer mooi Ik merk dat jullie je prima vermaken.Ja de staats loterij was niets dus anders had je wat langer kunnen blijven.xxxxxxx
    groetjes van ma

• 12 Februari 2010 - 11:18

Manmanman:

J&J,
    Ik zie dat jullie je prima vermaken, geniet ervan zolang je kunt, voordat je het weet loop je weer voor die ene voorman te ploeteren...
    Ik zie mooie mogelijkheden voor mezelf om er ook eens wat te gaan rondsjouwen.
    Groetjes en drinkt er ene van het weekend van mij, alaaf lorenso.

• 12 Februari 2010 - 12:52

Whoopy:

wij hebben idd nix te klagen
    dat heb ik ook gemerkt toen ik in west-afrika rondtrok
    wij boffen toch maar weer
    mooie foto's

kus en knufs

• 13 Februari 2010 - 09:38

Hoey:

zo cees ik zie dat er al een stambeeld van je oude heer jans is gemaakt hij staat er goed op daar zeg ???en die benzine daar dat ziet er nog goed uit daar zal mijn oldtimer wel jaloers op zijn dat is nog echte doop voor zo een auwtje van 1970 met die bio troep van hier daar moet hij af en toe van stotteren en vind hij het niet zo lekker meer . maar wat moet je als je niets anders te zuipe krijgt ??en in leven wil blijven.dan stotter je maar verder in het leven niet dan ??de groedjes benelli tornado 650 van 1970.