van oude stad tot waterval - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu van oude stad tot waterval - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu

van oude stad tot waterval

Door: dropshot

Blijf op de hoogte en volg Cor

06 Februari 2009 | Thailand, Sukhothai

Hallo ,

Vandaag de oorsprong van thailand verkent en wat blijkt de huizen waren in die tijd luxer als nu ,het was imposant om te zien hoe ze daar bouwden in een tijd dat wij nog in vellen rondliepen ,maar alles was schijnbaar toch gebaseerd op een geloof ,wat nu nog te merken is bij de pracht en praal van de tempels die door het hele land staan en de meeste zien zeer goed onderhouden uit,dat is wel anders met de meeste huizen en andere panden die je tegen kom.Na nog wat te hebben rond gelopen op een soort souveniermarkt,waar je eigenlijk alleen maar kits kon kopen wat niemand wil hebben en daarna een hapje gegeten , zag jan een folder van een waterval in de buurt en opperde zijn 2e goede plan (het eerste was dat berucht zandpad)om daar eens te gaan kijken wat het leek heel wat op de folder ,na wat zoek werk kwamen we aan op de plek van de waterval en een vriendelijke jongeman vertelde ons dat de waterval 1 km lopen was ,waarop wij besloten om de wandeling te gaan maken.
De motoren waren nog niet uit het zicht of we liepen al in de rimboe in begin nog wel op een pad maar dat was ook na een paar honderd meter afgelopen en werd het over rotsen en keien ,we kwamen nog een paar thaien tegen en die hadden de grootste lol,later bleek waarom we hebben ons het schuim op onze donder geklauterd
en plots stonden voor de keus of door het halve meter diepe water of een weg bovenlangs zien te vinden,had ik hem gelijk maar bij zijn oor gepakt en gezegd nu mee terug naar de motors gvd tis gedaan met je waterval maar nee wij zo lomp en eigenwijs om bovenlangs te proberen nou dat hebben we geweten op een gegeven moment werd het echt gekkenwerk maar opgeven homaar totdat we boven in de rotsen klemzaten op een meter of 30 boven de rivierbedding en overhoopt terug moesten met alle ellende van dien toch nog niet terug dan wat anders geprobeerd en jahoor we gingen weer verder en verder totdat er bijna geen water meer in de bedding stroomde en we nog steeds geen waterval in het oog kregen en gezien de tijd moesten we terug na ik denk wel 5 km door de rimboe ipv van de 1 km die de jongen had gezegd ,we waren mooi een oor aangenaaid om het zo maar te zeggen ,de weg terug liep gelukkig wat vlotter waar ik mn eerste thaise slang zag hij was ongevaarlijk want hij was dood en diende als maaltijd voor een waterbewoner ,een krab wel een vreemde plaats in een watervalstroompje want ik dacht dat die in zee thuis hoorde.
Eenmaal bij de motors waren we zo bezweet dat alles nat was wat we aan hadden en het werd tijd om snel een hotel te zoeken in een grote plaats 20 km verder op ,het is niets bijzonders maar goed en schoon en 5 euro per nacht ,dadelijk weer een plaatselijke lekkernij en dan zit ook deze dag er weer op
gr jan en kees

PS schrik niet van de foto,s die ik morgen van jan maak want ik timmer dadelijk allebei zijn ogen dicht door de hel vanmiddag ,maar ik moet eerst wat op krachten komen

• 06 Februari 2009 - 12:19

Yvon:

hahahaha had die je goed aan je taas. Zo val je misschien nog wel af. En je ziet dat de thaien niet te vertrouwen zijn he, wat zullen ze gelachen hebben en wij natuurlijk ook hier.
    Nu Jan wel terug slaan hoor. Laat je niet op je kop zitten. doei doei

• 06 Februari 2009 - 12:23

Nu Jan wel terug slaan hoor. Laat je niet op je kop zitten. doei doei

• 06 Februari 2009 - 12:25

Yvon:

Sorry dit was een foutje, maar ik wilde eigenlijk nog vragen,
    WAAR ZIJN NU DE FOTO,S VAN DE WATERVAL>

• 06 Februari 2009 - 17:22

Whoopy:

sjesus!!!! hebben jullie echt gewandeld????????

• 06 Februari 2009 - 19:18

Renata:

hahaha.ben benieuwd naar de fotos morgen van jantjes zijn ogen....hihi wandelen is toch....leuk!!!!!!
    liefs renata

• 07 Februari 2009 - 08:50

Hoey:

je had zeker eerst een regen dans op moete voeren bij boeda in die
    stad dan was de waterval
    wel gaan strome .
    en die gladiejole die
    wiste er van en lache
    maar met die domme hollanders.
    lees eerst de gebruiks
    aan weizing. en dan ga je op pad.
    en hoe gaat het met die
    man met die
    vlinders in de buik.
    laat die ook nog eens
    foto.s sture.
    en een verhaal schrijven.

• 07 Februari 2009 - 12:16

Madeleine:

Whahahahaaaa goed verhaal mannen!!! En zeker ook geen water meegenomen of zo??!! En dan maar zeggen dat vrouwen geen oriëntatiegevoel hebben ;-) (er bestaan volgens mij ook zoetwaterkrabben trouwens)