de laatste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu de laatste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu

de laatste dagen

Door: dropshot

Blijf op de hoogte en volg Cor

18 Februari 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo
Hier gaat nog steeds alles prima,we zijn na 2 overnachtingen van het eiland gevlucht want daar was net zoveel touristme als op scheveningen en alles was er op aangepast en ons plan om lekker over het strand te wandelen werd in de kiem gesmoord toen bleek dat de strandjes klein en allemaal bij een hotel hoorde en je dus niet zomaar een paar kilometer over het strand kon slenteren maar telkens via het zwembad van een hotel op het prive strand kon komen .
We hebben wel het eiland met de auto verkend en een paar mooie plekken bezocht en foto's gemaakt ,maar die plaats ik er thuis wel op want het is smos zo moeilijk om het voor elkaar te krijgen door allerlei virusprogramma's krijg je de foto's niet in een map ,ik zal het later proberen maar beloof niets .
Eenmaal van het eiland af zijn we boven bangkok richting deze plaats gereden ,waar we onderweg nog een stuwmeer en andere leuke plekken hebben gezien ,eenmaal hier hebben het hoogste buddabouwsel van thailand bezocht en de daar bij horende markt.
Vanmorgen hadden we nog plannen om een floating markt te bezoeken maar de routeplanner laat ons in de steek dus die laatste dag vertoeven we wel in de stad en morgen zal het daardoor wel een avontuur worden om door bangkok heen te komen.We waren heel de vakantie van mening dat we op 20 febr terug gingen maar naar info bij reisbureau bleken we een dag mis te zitten dus is de vakantie 1 dag eerder afgelopen als we dachten ,dus maar goed dat we geinformeerd hebben anders hadden we daar een dag te laat gestaan met alle ellende vandien.
Gisteren m'n eerste bekeuring gekregen maar volgens de agent reed ik 24 km te hard en ook Pa was er van overtuigd dat het niet zo was ,ik moest eerst 400 bath betaln maar toen ik zei dat ik me geen kwaad bewust was en de routeplanner ook geen seintje had gegeven en na inmenging van een 2e agent ging plotseling de bekeuring naar beneden en moest ik 200 bath betalen oftewel 4 euro je kan er niks tegen doen en kan het beste maar net doen of je het niet begrijpt je betaals en krijg ook geen recu dus het is hun bijverdienste ,dat werkt hier nu eenmaal zo ,de corruptie viert hier hoogtij, maar het blijft een interesant en mooi land waar je elke dag weer verwonderd staat over de dingen die je ziet en meemaakt
Vanacht blijven we nog 1 nacht in dit hotel en dan gaan we terug naar het vliegveld . Dat was het weer zo,n beetje ik zie de meeste onder jullie op het volgende treffen weer terug , dus tot dan

Groetjes van Jansen en Jansen

• 18 Februari 2010 - 07:11

Manmanman:

Hela Senior's,

Corruptie...och Cees, zie het als een beetje drinkgeld en dat zij onder het genot van een thais pintje nog een kunnen lachen om die twee 'ollanders die ze weer bij hun snor hadden...ik zou het ook doen als ik daar moest werken. En achteraf mooi voor het verhaal, ja toch.
    Maar jullie kunnen weer een mooie vakantie bijschrijven, geweldig land met vele mogelijkheden, n'n dikke proficiat met jullie avontuur.
    Goeie reis en tot horens, groetjes lorenso.

P.s. de ruslandrit wordt vager en mistiger voor dit jaar, heb intussen ook andere plannen gekweekt, groot rondje middelandse zee....

• 18 Februari 2010 - 07:11

Pino:

Jansen en Jansen
    Jansen waneer ben jij voor het laatst in scheveningen geweest.
    Weer een vakantie dat
    jij een bon krijgt.
    gr Maria en pino

• 18 Februari 2010 - 08:12

Hoey:

als ik met zo een bon in duitsland weg kon komen dan teken ik er voor daar krijg je er een voor drie menuten tekort gerust 150 euro doe aac. en geen vier euro waar ze daar een bierje van drinken ???? even wat anders gaat die cor nog naar een motor treffen ????

• 18 Februari 2010 - 08:46

Whoopy:

ha jansen en jansen

ik heb erg genoten van jullie verhalen en foto´s
    en vooral voor jansen sr mijn petje af voor dit avontuur op die leeftijd!!!!
    goeie reis terug!!!

dikke kus en knufs

• 18 Februari 2010 - 09:24

Wepsejantje:

tja jansen en jansen is weer jammer,dat we geen tekst en foto s kunnen volgen van jullie ,maar het zal zeker ook voor jullie weer jammer zijn dat jullie weer terug moeten naar eigen land.goede reis terug,en de groetjes van jan caroline ,annemarie en de kids

• 18 Februari 2010 - 15:31

Caat:

Wat was het super om deze heren te volgen op hun verre reis! Tot Gauw! GOEDE TERUGREIS!!

• 18 Februari 2010 - 17:12

Anka:

hoi luitjes

ook wij hebben jullie verhalen met veel plezier gevolgd en wensen jullie een goeie reis terug naar huis.
    natuurlijk zien we je terug op een volgend treffen ik zal het wel horen zeker

groetjes kobus en anka