Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Lottum, Nederland van Cor Lanser - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Lottum, Nederland van Cor Lanser - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek

Door: mr president

Blijf op de hoogte en volg Cor

29 Januari 2008 | Nederland, Lottum

Hallo allemaal,

Aanstaande donderdag vertrekken Kees, Jan en Cor weer voor een nieuw avontuur.
Deze keer gaan we een rondreis door Thailand maken. Op de motor natuurlijk !!
Die gaan we daar huren, tenminste dat gaan we proberen, maar dat zal wel lukken.We hopen dat jullie ons zullen volgen en leuke reacties plaatsen. Dan zullen wij ons best doen om er genige verhalen van te maken met mooie foto,s
groetjes van wat oudere mannen met de nadruk op mannen !!! hahaha

• 29 Januari 2008 - 19:17

Corrie Lubbers:

Ha die Cor, Kees en Jan, ben ontzettend benieuwd naar jullie avonturen daar. Kees en Jan jullie kennen mij misschien niet maar dat maakt niet uit. Cor, veel plezier daar. Leg maar even uit aan Kees en Jan wie ik ben.... tot mails

• 29 Januari 2008 - 19:24

Striep & Nicole:

Hey avonturiers,
    Jullie lijken wel een stelletje pensionadas LOL :-) eentje toch zeker
    Geniet en drink met maten , rij voorzichtig .
    en doe geen dingen die ik zou doen.
    vergeet de droptabletten niet .

Grtz Striep & Nicole

en de groeten van de rest van den Heracles

• 29 Januari 2008 - 20:06

Chiel:

Cor en kornuiten,
    Dit wordt best een geweldig avontuur !!
    Cor kom niet met een taai taai pop thuis.
    Succes,
    Chiel.

• 29 Januari 2008 - 21:14

Renata,jore,sanne:

he jonge mannen,
    alvast een fijne vlucht donderdag naar Thailand.hoop voor jullie dat de motors te huur zijn....ach brommertjes en tuktuk is ook wel wat haha...:-)geniet lekker ervan en we zijn benieuwd naar jullie krabbels
    knuffs renata jore en sanne

• 29 Januari 2008 - 21:20

Ritchie:

Hee schatjes,
    eindelijk is het weer op tijd om te vertrekken ha?!
    Zal jullie aventuur graag volgen. Opletten en gezond weer na thuis kommen
    ;-) Groetjes Ritchie

• 29 Januari 2008 - 21:28

Door:

vliegen jullie vanaf Schipol?
    welke flugd? Misschien nog even een bakkie samen doen? woon toch in de buurt.
    veel plezier en netjes blijven.

• 29 Januari 2008 - 21:54

Mr President:

Nee Door we vliegen vanaf dusseldorf.
    Jammer was wel leuk geweest.
    groetjes Cor

• 29 Januari 2008 - 22:20

Wepse Jantje:

leuk dat kees cor en jan weer gaan.het waar die drieen no toe gaan staat wel bekend voor...... maar cor kan er wel wat van.

• 29 Januari 2008 - 22:29

Wepse Jantje:

verkeerd getypt.die gekke gaan naar een land dat beroemd staat voor te .......dat zullen die drie verkenners wel kunnen

• 29 Januari 2008 - 23:30

Bart "Rooiesok":

Da's vet man.

Jullie gaan een geweldige reis tegemoed, dat kan ik je voorspellen. Ik heb al verschillende Aziatische landen gehad maar Thailand zat daar nog niet bij. Ik ben dus onwaarschijnlijk jaloers!

Tegen beter weten in wil ik jullie toch wel van wat ongevraagd advies voorzien.
    Ik heb in Indonesië, Sri Lanka, Maleisie, India en Nepal als wat rondgereisd en de wereld zit daar echt structureel anders in elkaar dan hier.

1) Als je een motor gaat huren: eis dat je vooraf de door jouw gehuurde motor kunt uitproberen. Ze laten je nl een hele mooie redelijk onderhouden motorfiets zien, en ze geven je de 14 jaar oudere broer van de fiets. het is ondoenlijk een voertuig te vinden dat gewoon compleet en technisch in orde is,...... Wij snappen dat niet maar voor dáár is dat heel normaal.

2) Test de rem

3) Test de rem

4) test de rem en herhaal dit

5) zorg dat je nooit harder rijd dan dat je makkelijk stil kunt komen te staan binnen de weg dien vrij is EN VRIJ BLIJFT. Je wilt niet weten wat er allemaal onverwachts voor je snufferd op het asfalt verschijnt, (er vanuitgaande dat er asfalt is). Een maat (Rene Lucassen) van me is met zijn V-max in een groot gat in de weg gereden in Thailand en is zwaar gewond afgevoerd. Achteraf moest ie de bak in omdat hij een ongeluk had veroorzaakt, hij was nl in een gat in de weg gereden. Werkelijk waar!

6) Als je dan toch op weg gaat moet je je steeds realiseren dat je een rijdende zak met geld bent. Je omgeving zit te wachten op een "materiele confrontatie" met je want dat breng hen geld op. Heel veel geld! Ook in verkeersongelukken waarbij je zelf geen schuld bent geld uiteindelijk de regel "Als jij hier niet was geweest, was dit ongeluk niet gebeurd"..... werkelijk waar!

7) Verspreid je centen over verschillende plekken, in verschillende zakken en in je bagage en als je gewoon op pad bent moet je altijd betalen uit een bijna lege portemonaie

8) Zorg dat je altijd een (bijna) legen portemonaie bij je draagt, je komt in situaties waarbij je politie o.i.d. moet gaan omkopen en als je laat zien dat je geen geld bij je draagt worden de tarieven veel lager (ik ben zo eens zonder omkoopbedragen een grens over mogen steken) Je kunt je altijd verontschuldigen met het argument: "Ik ben op zoek naar een bank..."

9) zorg dat je condooms meeneemt

10) Indien je regel 9 aan je laars lapt: De Rooie Sok is zeer geschikt voor informele koffietafels en bikers krijgen korting ;-)

haudoe en veul plezier, Bart

Nepal en India:
    www.rooiesok.waarbenjij.nu

• 30 Januari 2008 - 00:00

Sandy:

Hey gasten! Super reis wordt dat weer!
    Hoe lang gaan jullie eigenlijk?
    Ik ga zelf eind maart naar Thailand om mijn andere hobby te beoefenen!
    Zal voornamelijk water gaan zien daar. :-)
    Dus als er iemand van jullie achterblijft door gaten in de weg ed. Veeg ik jullie wel bij elkaar en smokkel je veilig en keurig illegaal de grens over!! ;-)
    Alvast heeeeel veel plezier!!
    Veul foto's maken! Met of zonder rode sokken! :-D

• 30 Januari 2008 - 00:18

Whoopy:

antiek blond dus, maar wel gezellige manne!!!

• 30 Januari 2008 - 00:26

Whoopy:

en nog even dit, wat "bart"zegt (sorrie bart ik weet even niet wie je bent) moet je vooral niet aan je motorlaars lappen want het is echt zo!!!
    take care and have a lot off fun!!!!
    ik kijk uit naar jullie verhalen
    kus en knuffels

• 30 Januari 2008 - 07:35

Maris:

Hey Haknaaa,

Ga je nou alweer op vakantie???
    Ik zou zeggen geniet er van en geen dingen doen die ik ook niet zou doen he!

Gr M&M

• 30 Januari 2008 - 08:14

Madeleine:

Nou dan heb ik ook nog wel een tip voor jullie mannen: in Thailand wonen de mooiste vrouwen die geen vrouw zijn!!! Dus voordat je verliefd wordt: eerst ff voelen hahaha!!!

• 30 Januari 2008 - 09:03

Antonio:

Ha jongens, weer op pad? Gaan we nu ook al die kant van de aardbol onveilig maken?
    Zal wel goedkomen denk ik. Oh ja, we willen natuurlijk wel foto's van de bikes zien. Ben benieuwd wat het wordt.
    Zelf vertrek ik overmorgen met Gijs, Dennis, Theo en Arie naar de Noordkaap. Wij zullen jullie toch proberen te volgen (laptop gaat mee). Over onze trip zal Madeleine een verslag bijhouden op hun site www.motorschuur.info

Veel plezier.
    Greetzz, Antonio

• 30 Januari 2008 - 09:38

Cootje:

ha die Cor neem je wel je mc Mora boxer-short mee? Om een leuke foto te maken voor de mc Mora site. En let je er op dat mc Viespeukies zich wel regelmatig douchen i.v.m. stank overlast!!! Veel plezier en geniet ervan. p.s. Verlies je camera niet!!!!

• 30 Januari 2008 - 10:24

Frank En Bel:

GEWELDIG !!!! Have fun greeeeeetzzz
    enne we houden de mail wel in de gaten. Doei doei

• 30 Januari 2008 - 11:38

Pino:

jongens geniet en kijk uit daar in thailand want je weet het is daar niet zo vrij als hier ok.a hier ok niet dat weet ik ook wel.Ik blijf jullie reis op deze site volgen /Kees Jan en Cor veel plezier
    gr pino

• 30 Januari 2008 - 16:20

Theo:

he die cor .
    heeee wat vervelend jo voor je naar zo'n warmland maar toch veel plezier.
    groet 020.

• 30 Januari 2008 - 21:51

Jacq.:

A Mennekes ( Mannen ).

Via de site wil ik jullie een hele fijne vakantie toe wensen, en doe gewoon de dingen waar jullie zin en behoefte in/aan hebben.

Groetjes en X
    Jacq.........

• 30 Januari 2008 - 21:54

Jacq:

O ja, en tot morgen.

DOEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.

• 30 Januari 2008 - 22:19

Corry En Theo:

jongens hoe laat vliegen jullie
    we willen jullie graag volgen
    fijne vakantie en een voorspoedige reis
    wenst jullie
    de moeder van jan en theo

hoie tot over een maand

• 31 Januari 2008 - 00:04

Chantal408:

hoi kees jan en cor
    wens jullie een hele goede reis ,laat wel een beetje zon voor ons achter hier in nederland.klein berichtje voor jan
    ja wie zal ik toch wezen
    heb je nu de hele reis de tijd erover om na te denken hahaha maar kijk goed uit jongens we willen jullie gezond en wel weer terug.lieve groet chantal408

• 31 Januari 2008 - 01:27

Motorschuurrat:

hey oudere mannen ellefanten veruild voor oolifanten.met de winter voor mn voorwiel wens ik jullie een pretig avotuur. je kunt ons natuurlijk ook volgen aan de andere kant van de bol op.
    www.motorschuur.info onder primustour.
    groeten van de deep frozen 5

• 31 Januari 2008 - 02:21

Frans:

Man oh man, moeten ze donderdag vertrekken, zit Cor na 1 uur 's nachts nog te mailen!! Maar het werkt wel, nu kunnen wij ze hier mooi in de gaten houden. VEEL PLEZIER!!!

• 31 Januari 2008 - 07:54

Dick:

Heel veel plezier mannen en hou alles en iedereen heel!!! Glimmende kant boven!!!
    Ben weer heel benieuwd naar jullie omzwervingen.

• 31 Januari 2008 - 09:03

Wieteke:

sjongejongejonge... alweer op reis?? Pffff. Jongens, geniet er van!!!

Groetjes van Wieteke

• 31 Januari 2008 - 10:15

Wepse Jantje:

goede smorgens allemaal.nog een uurtje en we vertrekken rustig naar de vertrek plaats.alvast allemaal bedankt voor het volgen van deze site en het plaatsen van een reactie.p.s chantal408 soms ben ik ook nog nuchter zodat ik nog alles weet.doei allemaal

• 31 Januari 2008 - 10:18

Marion:

ha die Cor; gossie weer een nieuw avontuur, hardstikke spannend allemaal, ik wens jullie een goeie trip ( hahahaha ) en een behouden terugkomst. Natuurlijk blijf ik weer graag op de hoogte van jullie wel en wee, het is dan toch een beetje of je een stukje mee rijd. groetjes marion oet gr'vorst

• 31 Januari 2008 - 16:29

(chef) Bram M:

kees jan cor veel plezier op jullie vakantie kees vertelt jullie wel wie ik ben en ik volg jullie op de voet later

• 31 Januari 2008 - 18:35

Caroline:

hoi hoi, jullie zullen nu hoog en droog zitten. Wij hier laag, koud en nat. Ik hoop dat jullie een goeie vlucht hebben gehad en dat alles gaat zo het moet gaan.
    Groetjes doeiiiiiiiiiiii

• 31 Januari 2008 - 23:27

Maud:

fijne reis met jullie avonturen nu boven in de lucht...ik volg jullie wel groetjes oudjes.... maud

• 01 Februari 2008 - 11:16

Wim:

Ik hoop dat jullie veel plezier
    hebben en veel beleven
    Groetjes