Twee maal feest - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu Twee maal feest - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu

Twee maal feest

Door: dropshot

Blijf op de hoogte en volg Cor

17 Februari 2009 | Thailand, Chiang Mai

Hallo

Nou vandaag is het dan zover jan heeft kans gezien ongeacht zijn levenstijl om 46 jaar te worden ,wat op zich een hele prestatie is.We gaan het vanavond maar een beetje vieren in de buurt met wat lekker eten en een vrachtje bier en ik zal de bob wel weer zijn.Vanacht hebben we weinig kunnen slapen door al de smsjes die er binnen kwamen voor zijn verjaardag want de meeste gingen schijnbaar uit van de nederlandse tijd ,maar jan was best verguld met het gebaar,en wil iedereen bedanken voor de felicitaties die hij heeft gehad .
Vanmorgen zijn we op gemak terug gereden naar chiang Mai en aangezien we erg vroeg daar waren eerst de bus terminal gezocht om een bus voor morgen te reserveren,want wij hebben geen zin in onverwachte tegenvallers.
Het werkt iets anders als bij ons er zijn div ondernemingen die een bus naar bangkok hebben maar je kan uit div klasses en comfort kiezen ,nou hopelijk krijgen we de luxe die we op foto hebben uitgekozen,dan zitten en liggen we als een grootvorst,maar de tijd zal het leren.
Toen dat eenmaal geregeld was zijn we eerst naar een koffie shopje gereden om onze laatste bathjes te verbrassen ik had er nog 7 over toen we naar het hotel reden om de bagage in de gereserveerde kamer te dumpen .
Nou toen bleef er nog 1 ding over om ons zorgen over te maken ,hoe zou men op de motors reageren als we die inleverden met al die kilometers en 1 gladde en 1 bijna gladde achterband een paar krassen en wat afgebroken kleine plastic onderdeeltjes.
Het eerste gesprek viel niet tegen de man pakte de sleutels aan en ik dacht dat het voorbij was ,maar we moesten even wachten en hij belde iemand op om de motors op te pikken ,nou die waren er binnen 5 minuten en ze begonnen tot mijn grote schrik de motoren te inspekteren,waarbij hij gelijk op jan zn achterband ging zitten wijzen ,toen bleek er bij jan een reflector afgebroken te zijn en bij mij was het gashandel beschadigd en ik moest maar op de foto,s laten zien dat dat al was maarja dat konden we natuurlijk niet en er moest schade betaald worden en we moesten meegaand blijven want hij had nog steeds mn paspoort.Hij wees hier en daar nog wat krassen aan en zei dat dat nog niet was en dat er 800 bath betaald moest worden voor de schade aan beide motoren ,ik kon gewoon mn oren niet geloven en ging natuurlijk gelijk akkoord en voor dat je met je ogen kon knipperen had ik betaald en was weer opgelucht eigenaar van mn paspoort,dat is wel een vervelende voorwaarde hier geen paspoort geen motor ,ze hebben schijnbaar geleerd van het verhuren aan buitenlanders.
Dit afsluiten van het motor verhaal en het terug krijgen van het paspoort na het betalen van 16 euro schade was onze tweede feestelijke gebeurtenis vandaag en de dag is nog vroeg wie weet wat de rest van de dag nog breng.
Morgenochtend pakken we de bus van 9 uur naar bangkok en willen een hotel een beetje in de buurt van het vliegveld omdat we zaterdag best vroeg al op het vliegveld moeten zijn .
Donderdag is de tijgertempel gepland en vrijdag de drijvende markt ,maar niet als de andere dagen zien we wel hoe het loopt.
Deze keer geen foto,s want niks bijzonders op onze weg gezien.
Dat was het weer uit een heerlijk tropisch zonnig Chiang Mai.

Groetjes van jan en kees

• 17 Februari 2009 - 07:43

Renata:

jeetje hadden jullie geluk dan zeg.2x feest is wel lekker.Geniet morgen van jullie busreis en geniet vanavond lekker van jullie biertje....
    liefs renata

• 17 Februari 2009 - 13:27

Caat:

Heeej janneman van harte gefeliciteerd en een dikke kus! Kees.... blijven joh, het is hier pokkekoud en nat en guur en donker en blehhhhh !! Tot gauw dan nmaar weer! xxx

• 17 Februari 2009 - 19:36

Annemarie:

hey maatje van harte gefeliciteerd en thuis staat je nog een leuke verrassing te wachte haha had ik je nog nie gsmst geniet daar nog maar ff van t weer hier minder groetjes je lb x

• 17 Februari 2009 - 20:17

Pino:

Heeeee Jan zesenveertig
    jaar geworden.
    Nu op naar de zevenenveertig.
    Kees en Jan geniet nog maar even van jullie vacantie.
    Als jullie weer in Nederland zijn begind de sleur weer.
    De groeten van Maria en mij